Vi fick sedan i uppgift att sortera föremålen i olika grupper och vi valde att dela upp dem i dessa två högar:
Vi valde att dela in dem i två högar därför att de föremålen som finns i vänster hör är saker som från början innehåller eller har varit naturliga ämnen, men som har bearbetats på något vis för att anpassas efter vad vi människor behöver dem till. I högen till höger finns, naturligtvis, föremål som man naturligt kan finna ute i den vilda naturen. Vi bestämde tillsammans att den lilla dekorsvampen ska representera en riktig svamp och plastskorpionen ska också representera en levande skorpion.
Efteråt fick vi även ett kuvert med en bildserie i. Alla i studiegruppen fick ta en bild var och utan att visa denna till de övriga i gruppen skulle var och en sedan förklara vad som fanns på just sin bild. Med hjälp av beskrivningarna fick vi sedan lägga ut bilderna i den ordning vi trodde att de skulle ligga i. Våran serie blev såhär:
Först är det en liten gran som sedan växer sig stor. På denna granen växer det kottar som så småningom trillar ner till marken. En mus hittar en kotte och börjar äta, men en uggla kan lura i närheten och de äter möss. En liten livscykel kan man säga.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar